Voor wie?
- Je werkt graag autonoom en je wilt je zelfregulerende vaardigheden versterken.
- Je volgt de richting Grieks-Latijn, Latijn of natuurwetenschappen.
Doelen
- Een krachtige leeromgeving creƫren voor cognitief sterke jongeren
- Jongeren bewuste keuzes laten maken binnen hun eigen leertraject
- Jongeren zicht leren krijgen op hun eigen competenties
- Jongeren nieuwe kennis en vaardigheden aanreiken waardoor ze beter voorbereid zijn op het hoger onderwijs
Krachtlijnen: ABC-model
We vertrekken vanuit het ABC-model van M. Vansteenkiste (UGent).
- AUTONOMIE: Jongeren leren eigen keuzes maken over hoe ze de leerstof willen verwerken tijdens een les. Bijvoorbeeld: de leerkracht geeft de leerlingen de keuze om de instructie van de leerkracht te volgen of zelfstandig oefeningen te maken.
- BETROKKENHEID: Elke leerling heeft een persoonlijke studiebegeleider die hem/haar ondersteunt in het eigen leerproces.
- COMPETENTIE: Jongeren leren inzicht verwerven in de eigen werkpunten aan de hand van een groeiportfolio.